5 tips voor een succesvolle campagne - M33
16301
post-template-default,single,single-post,postid-16301,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive
 

5 tips voor een succesvolle campagne

Marketing & Communicatie Adviescentrum

5 tips voor een succesvolle campagne

 

  1. Bepaal een doel

    Bepaal uw doel en de verwachte resultaten die je wilt bereiken na een marketing campagne. Je kan afzonderlijke objectieven bepalen als lange termijn en korte termijn objectieven. Je moet doelen bepalen die volgens u haalbaar zijn met uw marketing campagne.

 

  1. Speel een USP uit

    Uw campagne moet focussen op een kwaliteit dat uw product differentieert van uw concurrenten. Probeer dus deze troef uit te spelen, zodat klanten je product als uniek beschouwen en je bedrijf het nodige vertrouwen krijgt. Deel waardevolle inhoud met uw doelgroep en bouw een relatie van vertrouwen en geloofwaardigheid en bovenal ‘Keep It Simple and Stupid (KISS)’.

 

  1. Onderzoek waar je uw campagne voert

    Doe een grondig onderzoek over uw klanten en hoe je hun aankoopgedrag succesvol kan beïnvloeden. Ideaal weet je perfect waar je klanten naar zoeken en biedt je marketing campagne een antwoord op hun behoefte. Dat is de beste manier om succesvol te zijn. De juiste bepaling van je communicatiemiddelen is dus des te belangrijk, opdat je boodschap ook je doelgroep bereikt.

 

  1. Maak een aantrekkelijk aanbod

    Bepaal een aanbod dat zo aantrekkelijk is dat je klanten en prospecten aanmoedigt om mee te gaan in je marketing campagne. Bijvoorbeeld “Hoe kan je gewicht verliezen?” is niet zo succesvol als “Verlies 10kg in 7 dagen!”.

 

  1. Bepaal uw budget

    Maak voor een campagne een apart budget, afhankelijk van je marketing budget, de doelstellingen, doelgroep en regio waar je uw campagne wilt lanceren. Daardoor kan je uw budget ook aan de hand van deze variabelen bijsturen en opvolgen, wat succesvol was en wat niet.

 

Marketing is enthusiasm transferred to the customer. — Gregory Ciotti