5 tips voor een goede huisstijl - M33
16292
post-template-default,single,single-post,postid-16292,single-format-standard,bridge-core-1.0.4,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.0.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive
 

5 tips voor een goede huisstijl

Marketing & Communicatie Adviescentrum

5 tips voor een goede huisstijl

 

  1. Integreer uw logo in een huisstijldocument

    Maak een document over het correct gebruik van uw logo (voor leveranciers, partners, sponsoring), maar maak zelf de juiste documenten zodat werknemers altijd de correcte documenten bij de hand hebben. Benut daarbij zoveel mogelijk alle merkdragers (kledij, voertuigen, website, templates, infrastructuur…).

 

  1. Deel de informatie

    Zorg dat alle betrokkenen zowel intern als extern voorzien zijn van het huisstijldocument. Dit voorkomt dat mensen eigenhandig materiaal gaan ontwikkelen. Denk hierbij aan een heldere uitleg van de huisstjil, fotografeerrichtlijnen, beeldbank en downloadbare logo’s en andere huisstijlelementen.

 

  1.  Benoem een verantwoordelijke

    Vrijwel elke afdeling binnen een bedrijf is onrechtstreeks betrokken bij de huisstijl. Het gevaar hiervan is dat er onduidelijkheid kan bestaan over welke afdeling of personen verantwoordelijk zijn voor de huisstijl. Het gevolg is dat er geen actie wordt ondernomen als er zich problemen voordoen.

 

  1.  Automatiseer werkzaamheden

    Door terugkerende werkzaamheden te automatiseren bespaart u kosten en tijd en verbetert u de consistentie van de huisstijl. Denk hierbij aan opmaak- en dtp-werkzaamheden, proefdrukken en aanlevering van bestanden voor advertenties, folders & POS materiaal. Maar ook opmaak van memo’s, brieven, rapporten, op die manier kunnen medewerkers zich bezig houden met de inhoud in plaats van de vorm.

 

  1. Blijf waakzaam en voorkom wildgroei

    Uitingen die medewerkers zelf maken (e-mail handtekening, powerpoint-presentatie), zijn het meest gevoelig voor afwijking van de huisstij l. Daarom moet u waakzaam blijven voor de uitingen die in het bedrijf gebeuren en ze op regelmatige basis controleren. Bedenk daarbij dat een huisstijl niets statisch is maar dynamisch en dat het regelmatig voorkomt dat er een wildgroei ontstaat in het aantal varianten binnen een type merkdrager. Dit komt vanzelfsprekend de consistentie en herkenbaarheid van het merk niet ten goede.

 

If you aren't a little different than your competition, you're in trouble. — Mark Sanborn